SELENDİ BELEDİYESİ
KİŞİSEL VERİ İHLALİ DİSİPLİN POLİTİKASI
1.GİRİŞ
İşbu politika, Belediyemizce Kişisel Verileri
Koruma Kurumu (KVKK) Kişisel Veri Güvenliği Rehberi’nde yayımlanan ve veri
sorumluları tarafından alınması gereken idari ve teknik tedbirler ışığında veri
sorumlusunun alması gereken idari tedbirlerden biri olan kurum içi disiplin
yönetmeliğinin hazırlanması ve uygulamaya konulması amacıyla hazırlanmıştır.
5237 sayılı Türk
Ceza Kanunu’nun 135. maddesinde,
kişisel verilerin kaydedilmesi suçu, 136. maddesinde, verileri hukuka aykırı olarak verme veya ele geçirme
suçu, 138. maddesinde, verileri yok etmeme suçları düzenlenmiştir.
Ayrıca Kanunun 140. maddesinde bu
suçlarla ilgili olarak tüzel kişiler hakkında güvenlik tedbirlerinin
uygulanacağı hükme bağlanmıştır. İlgili madde düzenlemelerine göre:
TCK m. 135 –
Hukuka aykırı olarak kişisel verileri kaydeden kimseye 6 aydan
3 yıla kadar hapis cezası verilir.
Kimliği belirli
veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi olan kişisel
verilerinin hukuka aykırı şekilde kayda alınması suçun oluşması için yeterlidir.
Kişisel verilerin kişilerin siyasi, felsefi, dini görüşlerine, ırki
kökenlerine; hukuka aykırı olarak ahlaki eğilimlerine, cinsel yaşamlarına,
sağlık durumlarına veya sendikal bağlantıları ile ilgili olması durumunda
cezanın yarı oranında arttırılacağı öngörülmüştür.
TCK m.
136 – Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına
veren, yayan veya ele geçiren kişi, 2 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası ile
cezalandırılır.
Bu madde ile
birlikte hukuka aykırı olarak kişisel verileri bir başkasına vermek, yaymak ve
ele geçirmek fiilleri suç olarak nitelendirilmiştir. Yukarıdaki maddelerde
tanımlanan suçlara ilişkin olarak aşağıdaki maddede bu suçların nitelikli
halleri düzenlenmiştir.
TCK m. 137
–Nitelikli haller
Kamu görevlisi
tarafından ve görevinin verdiği yetkiyi kötüye kullanmak suretiyle,
Belli bir meslek ve
sanatın sağladığı kolaylıktan yararlanmak suretiyle
İşlenmesi halinde,
verilecek ceza yarı oranında artırılır.
TCK m. 138 –
Kanunların
belirlediği sürelerin geçmiş olmasına karşın verileri sistem içinde yok
etmekle yükümlü olanlara görevlerini yerine getirmediklerinde 1 yıldan 2 yıla
kadar hapis cezası verilir.
Suçun
konusunun Ceza Muhakemesi Kanunu hükümlerine göre ortadan kaldırılması
veya yok edilmesi gereken veri olması halinde verilecek ceza bir kat artırılır.
İşbu sebeple kişisel veri ihlalinin gerçekleştirildiği, kanun kapsamına giren fillerde Türk Ceza
Kanunu kapsamında hapis cezası yaptırımı gündeme gelebilecektir. İhlale ilişkin
olarak Belediyemizce öngörülen diğer yaptırımlar bu politikada
düzenlenmektedir.
BELEDİYE: |
Selendi
Belediyesi |
AÇIK RIZA: |
Belirli bir konuya ilişkin,
bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza. |
ANONİM HALE GETİRME: |
Kişisel verinin, kişisel veri niteliği
kaybedecek ve bu durumun geri alınamayacağı şekilde değiştirilmesidir. Ör:
Maskeleme, toplulaştırma, veri bozma vb. tekniklerle kişisel verinin bir
gerçek kişi ile ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi. |
İLGİLİ KİŞİ: |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişi.
Ör: Vatandaşlar, ziyaretçiler, çalışanlar ve çalışan adayları. |
KİŞİSEL VERİ: |
Kimliği belirli ve belirlenebilir gerçek
kişiye ilişkin her türlü bilgi. Dolayısıyla tüzel kişilere ilişkin bilgilerin
işlenmesi Kanun kapsamında değildir. Örn: ad-soyad, TCKN, e-posta, adres,
doğum tarihi, kredi kartı numarası, banka hesap numarası vb. |
ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİ: |
Irk, etnik köken, siyasi düşünce,
felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık kıyafet, dernek vakıf
ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik
tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik veriler özel nitelikli
verilerdir. |
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ: |
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen
otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla
otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza
edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması,
devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da
kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü
işlem. |
VERİ SORUMLUSU: |
Kişisel verilerin işlenme amaçlarını
ve vasıtalarını belirleyen, verilerin sistematik bir şekilde tutulduğu yeri
(veri kayıt sistemi) yöneten gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder |
VERİ SAHİBİ BAŞVURU FORMU: |
İlgili Kişinin, KVK Kanunu’nun 11.
maddesinde yer alan haklarına ilişkin başvurularını kullanırken
yararlanacakları başvuru formu. |
ANAYASA: |
9 Kasım 1982 tarihli ve 17863 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan;7 Kasım 1982 tarihli 2709 sayılı Türkiye
Cumhuriyeti Anayasası |
KVK KANUNU: |
7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanan, 24 Mart 2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu. |
POLİTİKA: |
Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası |
KVK KOMİSYONU: |
Kişisel Verilerin Korunması Komisyonu. Belediyemiz tarafından
atanmış Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve alt düzenlemeleri kapsamında oluşturulmuş
süreçlerin idari takibini yapmak üzere oluşturulan komisyon. |
AYDINLATMA YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜN YERİNE
GETİRİLMESİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA TEBLİĞ: |
10 Mart 2018 tarihli ve 30356 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine
Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ. |
KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA POLİTİKASI: |
Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi, Anonim Hale
Getirilmesi Hakkında Yönetmelik gereğince, Belediye tarafından kişisel
verilerin işlendikleri amaç için gerekli olan azami süreyi belirleme işlemi
ile silme, yok etme ve anonim hale getirme işlemi için dayanak yapılmış olan
politika |
PERİYODİK İMHA: |
Kanunda yer alan kişisel verilerin
işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda tekrar eden
aralıklarla gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme
işlemi. |
KAYITLI ELEKTRONİK POSTA
(KEP): |
Her türlü ticari, hukuki yazışma ve belge
paylaşımlarınızı gönderdiğiniz biçimde koruyan, alıcının kim olduğunu kesin
olarak tespit eden, içeriğin kesinlikle değişmemesini ve içeriği yasal
geçerli ve güvenli, kesin delil haline getiren sistemdir. |
VERİ SORUMLULARI SİCİL BİLGİ
SİSTEMİ: |
Veri sorumlularının Sicile
başvuruda ve Sicile ilişkin ilgili diğer işlemlerde kullanacakları, internet
üzerinden erişilebilen, Başkanlık tarafından oluşturulan ve yönetilen bilişim
sistemi. |
Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası (“Politika”)
, Belediyemizce işlenen kişisel
verilerin ihlali halinde Belediyemiz tarafından benimsenecek ve uygulamada
dikkate alınacak disiplin prosedürlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
4. KAPSAM
İşbu politika, Belediyemizin tam zamanlı, yarı
zamanlı, kısa süreli ve diğer tüm çalışanları için deneme süresi dâhil tüm
çalışma süresince bağlayıcıdır.
5.GÖREV VE SORUMLULUKLAR
·
Tüm Belediye
çalışanları işbu Disiplin Politikası ve Kişisel Verilerin Korunmasına ilişkin Kişisel
Verilerin Korunması Politikası, Özel Nitelikli Kişisel Verilerin Korunması
Politikası, Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası ve Bilgi Güvenliği
Politikası başta olmak üzere, mevcut politika, prosedür ve talimatlar
kapsamında düzenlenen kuralların uygulanmasından ve bunlara uyulmasından
sorumludur.
·
Her birimin
sorumlusu çalışanlara işbu Disiplin Politikası kapsamındak kuralların
aktarılmasından, bu kurallara uyulmasının takibinden ve gerekli hallerde
uyarılarda bulunulmasından, bu kuralların güncellenmesi ihtiyacını fark
etmeleri durumunda insan kaynakları bölümünü ve Kişisel Verilerin Korunması Komisyonu’nu
bilgilendirmekten sorumludur.
·
Disiplin Kurulu,
Disiplin Politikası’na ilişkin kararlarının alınması aşamasında Kişisel
Verilerin korunması Politikası ve prosedürlerine uygun hareket edilmesinden ve
kendilerine gelen dosyaların gizliliğinden sorumludur.
6.UYGULAMA
·
Çalışan, iş görme
borcunu 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve 4857 sayılı İş
Kanunu’nda hüküm altına alınan işçinin işi kendisinin yapması, işin özenle
yapılması, itaat borcu, sadakat borcu, rekabet etmeme borcuna ve Belediye tarafından yürürlüğe konulacak Belediye
politika ve prosedür hükümleri gereğince yerine getirmekle yükümlüdür.
·
Çalışanının bu
yükümlülüğünü ihlal ettiği durumlarda disiplin süreci başlatılacaktır.
·
Disiplin
prosedürü başlatma kararı alınmadan önce, Belediye yetkilileri durumu iyice
araştıracaktır. Bu kapsamda çalışanın yazılı e-postaları ve telefonu
incelenebilir.
·
Soruşturma
başladıktan/tamamlandıktan sonra yetkili kişi, çalışana hakkında aleyhinde
başlatılan soruşturma hakkında bilgi verecektir.
·
Gerekli görülen durumlarda çalışanın
bilgisayarı, e-postaları ve telefonu incelenebilir. Soruşturma
başladıktan/tamamlandıktan sonra yetkili kişi, çalışana hakkında aleyhinde
başlatılan soruşturma hakkında bilgi verilir.
7.ŞARTLAR
·
Belediyemizin tüm çalışanları, başta İş Kanunu ve Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu hükümlerine ve yaşanan olayın niteliğine göre ilgili kanun ve
yönetmeliklere göre hareket edecektir.
·
Kişisel Verilerin Korunmasına ilişkin; Kişisel Verilerin Korunması
Politikası, Özel Nitelikli Kişisel Verilerin Korunması Politikası, Kişisel Veri
Saklama ve İmha Politikası ve Bilgi Güvenliği Politikası başta olmak üzere,
mevcut politika, prosedür ve talimatlarına uyulmaması halinde, İş Kanunu ve
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda yer alan hükümler ile ihtiyaç duyulması
halinde 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümleri uygulanacaktır.
·
İş Kanunu hükümlerine tabi olmayan personelin kurumla aralarındaki
sözleşmelerde yer alan hükümler uygulanacaktır. Aksi durumda genel hukuk
kurallarına tabi olacaktır. Kurumun hizmet aldığı yükleniciler ile de kurumsal
gizlilik sözleşmesi imzalanacaktır.
·
Belediye politikasına uyma yükümlülüğü bulunan taraflar, Belediye içinde
denetim ile görevli personel veya Belediye dışından alınan denetim hizmetleri
kapsamında, yukarıdaki maddelerde belirlenen kurallara uygun kullanımının,
kullanıcının kişilik hakları saklı kalmak üzere, kontrol edebileceğinden
haberdardır ve bunu açıkça kabul eder.
·
Kullanıcılar, kurum bünyesinde çalışmaya başladığı zaman Belediye ile İş
Sözleşmesi imzalarlar ve sözleşmede yazan tüm hususlara uymayı kabul ve taahhüt
ederler.
·
Belediyenin vermiş olduğu her türlü hat, telefon, tablet, e-posta, bilgisayar
Belediyenin malıdır ve gerekli görülen her durumda önceden bildirim
yapılmaksızın çalışandan alınıp içerisinde bulunan her bir veri incelenebilir.
·
Çalışanlar, Belediye amaçları dışında gerekli olmayan materyalleri
indiremez ve kullanamaz.
·
E-postalar özel amaçlarla kullanılamaz ve Belediye işi dışındaki herhangi
bir amaçla kullanılamaz.
·
Tüm yazılımlar Belediye’ye aittir, çalışanlar tarafından kopyalanamaz.
·
Çalışan herkes internet güvenliği, verilerin gizliliği ve kişisel
verilerin korunması ile ilgili protokol ve yönergelere uymak zorundadır.
·
Çalışanlar, Belediye hakkındaki herhangi bir uygunsuz bilgiyi internete
yüklemeyecek, e-posta veya diğer iletişim araçları ile paylaşmayacaktır.
·
E-postalar, internet ve diğer elektronik iletişim yöntemleri tamamen
güvenli değildir, Belediyenin belirlemiş olduğu şifreleme yöntemi ile güvenlik
sağlanacaktır.
·
Belediyede bulunan donanımlar Belediyemizin malı olup bunlara verilecek
zararlar kanun nezdinde suç teşkil eder.
·
Donanımın dış görünüşünü değiştirmek, bağlı parçaların bağlantı şeklini
değiştirmek, parçaları çalmak veya çalmaya teşebbüs etmek gibi eylemler gerçekleştiğinde
yetkili birim ve kişiler tarafından tutanak tutulur, disiplin soruşturması
açılır. Ek olarak kullanıcı hesabı süresiz kapatılır. Belediyemiz avukatı
aracılığı ile söz konusu davranışlarda bulunan kişiler hakkında yetkili
makamlara şikâyette bulunur.
·
Belediye tarafından herhangi bir etkinliğin tehlikeli olduğu kanaatine
varılması halinde bu etkinlik Belediye tarafından engellenebilir, okunabilir,
takip edilebilir ve analiz edilebilir.
·
Çalışanlar, Belediye bünyesinde yer alan bilgileri, sırları ve kişisel
verileri ifşa etmemekle yükümlüdürler.
·
Belediye, herhangi bir çalışana kullanımı amacıyla temin etmiş olduğu
dolabı ve/veya aracı istediği zaman arama hakkını saklı tutar. Çalışanın
aramaya karşı gelmesi Belediye politikasının ciddi suiistimal sayılır.
·
Ağ ihlalleri gizlilik ihlali kabul edilecektir.
·
Disk alanında zararlı dosyalar bulundurulması durumunda kullanıcı hesabı
süresiz kapatılır ve dosyalar silinir.
·
Başkalarının alanlarına erişilmesi durumunda kullanıcı hesabı süresiz
kapatılır, kanuni süreç başlatılır, disiplin soruşturması açılır.
·
Her türlü kişisel şifreyi paylaşmak disiplin soruşturması gerektirir.
Şifresini paylaşan her türlü sorumluluğu kabul etmiş sayılır.
·
Başkasının e-posta hesabını kullanılması durumunda kullanıcı hesabı
süresiz kapatılır.
·
Hakaret içerikli e-posta gönderilmesi durumunda kullanıcı hesabı süresiz
kapatılır, kanuni süreç başlatılır, disiplin soruşturması açılır.
·
Kurum tarafından sağlanan e-posta hizmeti kullanılarak devlet sırrı
niteliğindeki her türlü bilgi ve evrak, Know-how üçüncü şahıslarla paylaşılması
durumunda kanuni girişimlerde bulunulur ve disiplin süreci başlatılır.
·
Sistem ve ağ güvenliğinin ihlal edilmesi yasaktır, cezai ve hukuki
mesuliyetle sonuçlanabilir.
·
KVK komisyonu bu tür ihlallerin söz konusu olduğu durumları inceler ve
eğer bir suç oluştuğundan şüphe duyulursa yasa uygulayıcı ile işbirliği yapar.
Bunun dışındaki kural ihlallerinde disiplin soruşturması açılır. Gerekli
görülmesi halinde İş Kanunu hükümleri uyarınca iş akdi feshedilebilir ve kural
ihlallerinin suç unsuru oluşturması halinde kişi, meydana getirmiş olduğu
eylemin cezai sorumluluğundan mesul olur.
·
İhlalin tespit edildiği durumlarda tutanak tutularak Kişisel Verilerin
Korunması Komisyonu’nun konu hakkında görüşü alınır. Disiplin cezaları, karar
tarihinden itibaren hüküm ifade eder ve uygulanır.
8.DİSİPLİN CEZALARI
8.1. Yazılı İhtar
Çalışanın, 4857
sayılı İş Kanunu’nun 25. maddesi uyarınca haklı nedenle derhal feshe neden
olacak ağırlıkta bulunmamakla birlikte, iş sözleşmesine ve kanunlara aykırı
davranışları, fiziki ve mesleki yetersizliği, işyerinin normal işleyişini ve
yürüyüşünü bozan, iş görme borcunun gerektiği şekilde yerine getirilmesini
engelleyen, iş yerindeki uyumu olumsuz yönde etkileyen, Belediye gizli
bilgilerinin ve vatandaşların kişisel verilerinin korunması yükümlülüğüne
yönelik prosedürlere aykırı hareket etmesi hallerinde yazılı olarak uyarılması
ve savunmasının alınmasıdır.
Çalışan, dikkat
çekme ve uyarı niteliğindeki yazılı ihtar sonrasında tanıklar huzurunda yazılı
olarak savunma vermediği ve/veya imtina ettiği takdirde uyarı sebebinin
haklılığını kabul ve ikrar etmiş sayılır.
Bu cezanın
verilmesinde komisyonun kararına gerek olmaksızın, çalışanın bağlı olduğu birim
yöneticisi tek başına yetkilidir. Çalışana tebliğ edilen yazının bir örneği
sicil dosyasına konulmak üzere İnsan Kaynaklarına gönderilir. Yazılı ihtar, bir
sonraki aşamada davranış ve/veya yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda iş
akdinin feshedilebileceğini açıkça ifade edecektir.
Yazılı İhtar Gerektiren Durumlar :
·
Görev ve sorumluluklarını yerine getirmemek, ilgisizlik ve düzensizlik
göstermek,
·
Belediye varlık ve teçhizatının izinsiz kullanımı,
·
Kişisel verilerin korunması ile ilgili prosedürlere aykırı davranışlar
sergileyerek, ceza alınması veya tazminat ödenmesini gerektirmeyen küçük
ihlallerde bulunmak,
·
E-posta hesabını iş dışındaki mailler için kullanmak,
·
Belediye politikalarını veya prosedürlerini uygulamada kasıt bulunmayan
zarara sebep olmayan hata yapmak,
·
İşyerinde açıkça duyurulmuş ve uygulanmakta olan prosedür ve yönetmeliklere
uymamak,
·
Belediyenin uygulanmasını kabul ettiği loglama yöntemini kasıt
bulunmaksızın uygulamamak,
·
Kişisel veri içeren e-maili kasıt bulunmaksızın yanlış birime göndermek,
·
Kişisel veri içeren belgeyi kasıt bulunmaksızın imha etmemek,
·
6698 sayılı kanun çerçevesinde Kişisel Verilerin Korunması Komisyonu /Yetkilisi
tarafından Belediye genelinde yayınlanan makul talimatlara uymayı reddetmek,
·
Gerektiğinde yöneticileri tarafından kendisinden istenen rapor, bilgi,
belge vb. zamanında vermemek veya yanlış bilgi vermek,
·
Kendi sorumluluğunda olan donanım, yazılım, makine, malzeme ve tesisata
gerekli özeni göstermemek,
·
Yukarıda anılmayan ve İş Kanunu’na göre derhal feshe neden olacak
ağırlıkta bulunmayan her türlü hallerde yazılı ihtar verilebilir.
Bu liste sınırlı
sayıda olmayıp, her olay kendi içerisinde buradaki örneklemelerden
faydalanılarak ayrıca ele alınacaktır. Yazılı ihtar cezası kişinin performans
değerlendirmesinde, terfi veya görev değişikliklerinde ve iş sözleşmesinin
feshi hallerinde dikkate alınır.
8.2. Kınama
Çalışanın, iş görme
borcunu 4857 sayılı İş Kanunu’nda hüküm altına alınan çalışanın işi kendisinin
yapması, işin özenle yapılması, itaat borcu, sadakat borcu, rekabet etmeme
borcuna riayet ederek, çalışmalarındaki tavır ve davranışlarında geliştirmesi
gereken yanlarıyla ilgili yazılı olarak kınanmasıdır.
Çalışanın işi özenle
yapması, itaat borcu, özel haller, kuruma sadakat borcu, rekabet etmeme borcu
kapsamına 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile getirilen hükümler
de dahildir. Kınama, kınama ve ağır kınama olmak üzere iki biçimde uygulanır.
Kınama Cezasını Gerektiren
Durumlar:
·
En az 2 defa Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na kasıt bulunmaksızın
aykırı davranışlarda bulunmak suretiyle yazılı ihtar almak,
·
Belediye politikası ve prosedürlerinde düzenlenen hassas nitelikte
bulunan kişisel verilerin korunması, aktarılması ve imha edilmesine yönelik
yöntemlere aykırı davranmak,
·
Belediye’ye ait verileri ve bilgileri ortaya çıkarıp, dışarı aktarmak,
yetkisiz kişi veya birimlere aktarmak, kötüye kullanmak,
·
Çalışanın Belediyenin herhangi bir mülkünü, tesisini veya kullanım yetki
alanında bulunan yerlerin dışındaki yerlere yetkisiz olarak erişmesi,
·
Özellikle güvenliği sağlamak için tasarlanmış kurallar, politikalar veya
prosedürlerin ciddi şekilde ihlali,
·
E-posta, telefon, sesli mesaj ve bilgisayar sistemlerinin yetkisiz
kullanımı,
·
Yönetimi altındaki çalışanın yönetim ve denetimine gereken dikkati
göstermeyerek Belediye politika ve prosedürlerine aykırı davranışlar yapılmasına
elverişli bir ortamın doğmasına yol açmak,
·
Birlikte çalıştığı çalışanın suç sayılabilecek hal ve hareketlerini
zamanında yöneticilerine bildirmekten kaçınmak,
·
Kullanılması veya muhafazası kendisine bırakılmış olan makine ve tesisata
gerekli özeni göstermeyerek hasara uğratmak ve/veya kaybetmek,
·
İşyeri tarafından kullanımına verilmiş her türlü şifreyi başkasına
açıklamak, kullanımına izin vermek veya başkasına ait şifreyi kullanmak.
Bu liste sınırlı
sayıda olmayıp, her olay kendi içerisinde buradaki örneklemelerden
faydalanılarak ayrıca ele alınacaktır. Kınama cezası bir yıl süre ile terfi
etmeyi engeller. Çalışan yıl içinde ödenen her türlü primden ve/veya ödenekten
yoksun kalır ve kınama cezası, kişinin performans değerlendirmesinde dikkate
alınır.
Ağır Kınama Cezasını Gerektiren
Durumlar:
·
Çalışanları etkileyebilecek herhangi bir suç işlenmesi veya Belediye için
mahkûmiyet ya da para cezasına neden olacak davranışlarda bulunulması,
·
İlgisizlik ve dikkatsizlik nedeniyle yanlış ve/veya eksik işlem yaparak veya
görevin gerektirdiği işlemleri geciktirerek işyerini zarara sokmak ve/veya güç
duruma düşürmek,
·
Görevli olmadığı halde makine, donanım, fiziksel veya bilgisayar
ortamındaki bilgileri karıştırmak ve bu durumun gizliliğini ihlal etmek
suretiyle bu bilgileri başkalarıyla paylaşmak,
·
Prosedüre uygun olarak verilen talimatları yerine getirmemek veya eksik
yapmak suretiyle işyerini zarara sokmak,
·
Kasıtlı olarak üstlerine yanlış bilgi vermek, bildirilmesi gereken
hususları saklamak veya disiplin kurulu ya da soruşturmalarda gerçeğe aykırı
bildirimde bulunmak, haklı bir neden bulunmaksızın ifade vermekten kaçınmak veya
soruşturmayı güçleştirmek,
·
İşyeri dahilinde yapılan bir Belediyemizi zarara sokan eylemi, suç
oluşturan eylemi veya Belediye politika ve prosedürlerine ağır aykırılık içeren
kasıtlı bir eylemi bilerek haber vermemek,
·
Vatandaşlara, çalışanlara ve tedarikçilere ait bilgilerin gizliliği
ilkesine uymamak,
·
Görevli olmadığı halde basın ve/veya medyaya kurumla ilgili açıklamalarda
bulunmak,
·
İşyerine ilişkin her türlü kişisel veri barındıran bilgi ve belgeleri 3.
şahıs ve/veya kurumlarla paylaşmak.
Ağır kınama cezası 2
yıl süre ile terfi etmeyi engeller, çalışan yıl içinde ödenen her türlü primden
yoksun kalır ve kişinin performans değerlendirmesinde dikkate alınır
8.3. Görevden Çıkarma
4857
sayılı İş Kanunundan doğan fesih hakkı saklı kalmak üzere çalışanın, bir daha
işyerinde çalıştırılmamak üzere iş akdinin fesih edilmesidir.
Görevden Çıkartma Cezasını
Gerektiren Haller:
·
Kasıtlı olarak her türlü kişisel veriyi dışarı aktarmak, düzenlemelere
aykırı olarak imha etmek, imha edilmesi gereken veriyi imha etmemek,
·
İş akdi yapıldığı sırada gerçeğe aykırı bilgi ve belgelerle işyerini
yanıltmak ve verilerini gerçeğe uygun güncellememek,
·
İş sözleşmesinde yer alan uyulması zorunlu ve çalışan tarafından da kabul
edilmiş yükümlülükleri yerine getirmemek,
·
Kişisel veri sahiplerine ait bilgileri resmi mercilerin yasal taleplerine
verilecek cevap dışında, veri sahibinin rızası dışında üçüncü kişilere
açıklamak yoluyla gizlilik ilkesini ihlal etmek,
·
Belediye tarafından kendisine verilmiş her türlü şifreyi başkasına
açıklamak, kullanımına izin vermek veya başkasına ait şifreyi izinli veya
izinsiz kullanmak suretiyle işyerinin zararına neden olmak,
·
Kişisel veri barındıran her türlü belge, bilgi ve dokümanı tahrip etmek,
ettirmek veya kötü niyetle yok etmek veya ettirmek, sahte belge düzenlemek,
yetkisiz kişiye veya yetkisiz birime aktarmak,
·
Görev yetkisi dışında bulunan birimin kişisel verilerine kasıtlı olarak
erişmek,
·
Görevli olmadığı halde makine, donanım, fiziksel veya bilgisayar
ortamındaki bilgileri karıştırmak ve bunları başkalarıyla paylaşmak suretiyle
kuruma zarar vermek, Bu liste sınırlı sayıda olmayıp, her olay kendi içerisinde
buradaki örneklemelerden faydalanılarak ayrıca ele alınacaktır.
9.DİSİPLİN CEZALARINA İLİŞKİN GENEL
HÜKÜMLER
Çalışan tarafından,
işbu Disiplin Politikasında yer alan kurallarda tanımlı olmayan, ancak Belediye
bünyesindeki uyumlu ve verimli çalışma ortamını zedeleyecek, bozacak tavır
ve/veya davranışın sergilenmesi durumunda, disiplin yönetmeliğinde yer alan ve
ona en yakın ve/veya benzer madde üzerinden işlem yapılır.
9.1. Benzer Hal ve Eylemler
Çalışan tarafından,
Disiplin Politikasında yer alan kurallarda tanımlı olmayan, ancak firma
bünyesindeki uyumlu ve verimli çalışma ortamını zedeleyecek, Belediyenin
itibarını bozacak tavır ve/veya davranışın sergilenmesi durumunda, Disiplin
Politikasında yer alan ve ona en yakın ve/veya benzer madde üzerinden işlem
yapılır.
9.2. Tekrar
Kişilerin, prosedür
kapsamındaki kurallara aykırı düşen tavır, davranış ve olayları tekrarlaması
durumunda bir üst ceza uygulanır.
Zarar karşılığı
kesinti kuruma verilen maddi zarar, kişinin bir aylık ücretinin (bu ücrete
primler ve hakedişler ile ek kazançlar da dahildir) ¼ ünden fazla olmamak
koşuluyla eşit taksitlendirilerek ücretinden ve/veya hak edişlerinden kesilir.
Bu prosedürün
uygulanmasında 4857 Sayılı İş Kanunu’nun, 6698 sayılı Kişisel verilerin
Korunması Kanunu’nun ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun ve 6098 Sayılı Türk
Borçlar Kanunu’nun ilgili madde hükümlerinin uygulanma hakkı saklı tutulur.
9.3.Öngörülmemiş Disiplin
Suçları
Yukarıda sayılan ve
disiplin cezası verilmesini gerektiren fiil ve hallere, nitelik ve ağırlıkları
itibariyle benzer eylemlerde bulunanlara da aynı türden disiplin cezaları
verilir.
9.4. Toplu Olarak İşlenen
Disiplin Suçları
Toplu olarak işlenen
disiplin suçlarında, suçluların münferiden tespit edilemediği durumlarda,
topluluğu oluşturan üyelerin her birine ceza verilir.
9.5. Cezalarda Ağırlaştırıcı ve
Hafifleştirici Sebepler
Disiplin cezası
verilmesine neden olmuş bir fiil veya halin tekrarında bir derece ağır ceza
uygulanır.
Aynı derecede cezayı
gerektiren, fakat ayrı fiil ve haller nedeniyle verilen disiplin cezalarının
üçüncü uygulamasında da bir derece ağır ceza verilir. Toplu suç işleme
ağırlaştırıcı sebep sayılır ve bu durumda bir derece ağır ceza verilir.
Disiplin cezalarının
verilmesinde tahrik ve suç işleme kastının bulunmaması gibi durumlar
hafifletici neden sayılabilir ve bir derece hafif ceza verilebilir.
10.SORUMLULAR
Belediye bünyesinde
faaliyet gösteren tüm personel bu sürecin işletilmesinden sorumludur.
11.İLGİLİ DÖKÜMANLAR
Veri İhlali Müdahale
Politikası