SELTAŞ AKARYAKIT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ VERİ İHLALİ
MÜDAHALE POLİTİKASI
Kişisel verilerin korunması, Şirketimizin
en önemli öncelikleri arasında olup, bu hususta yürürlükte bulunan tüm mevzuata
uygun davranmak için azami gayret gösterilmektedir. İşbu Veri İhlali Müdahale Politikası
(“Politika”) çerçevesinde Şirketimiz tarafından gerçekleştirilen kişisel veri
işleme faaliyetlerinin yürütülmesinde yaşanması muhtemel bir veri ihlalinde
izlenmesi gereken prosedürün ortaya konulmakta, böylelikle Şirketimiz, kişisel
veri sahiplerini bilgilendirerek gerekli şeffaflığı sağlamaktadır.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanununun “Veri güvenliğine ilişkin yükümlülükler” başlıklı 12’ncimaddesinin
(5) numaralı fıkrası “İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla
başkaları tarafından elde edilmesi hâlinde, veri sorumlusu bu durumu en kısa
sürede ilgilisine ve Kurula bildirir. Kurul, gerekmesi hâlinde bu durumu, kendi
internet sitesinde ya da uygun göreceği başka bir yöntemle ilan edebilir.”
hükmünü amirdir.
Veri İhlali Müdahale Politikası (“Politika”), Şirketimizce
işlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde
edilmesi hâlinde, Şirketimiz tarafından benimsenecek ve uygulamada dikkate
alınacak faaliyetleri belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
3. KAPSAM
Politika hükümleri, Şirketimizin faaliyet
konuları ve çalışma alanlarında kişisel verilerin işlenmesi süreçlerine dahil
olan tüm bilgi sistemlerini ve alt bilgileri, kontratları, çevre ve fiziksel
alanları ve tüm bunlar için üretilen sistem ve düzenlemeleri kapsamaktadır. Bu
politika Şirketin tüm birimlerini, destek hizmeti veren firma personellerini,
ziyaretçileri, üçüncü kişileri, stajyer ve sözleşmeli personeli kapsamaktadır.
4.SORUMLULUKLAR
Politikanın Şirketimizin işleyiş, faaliyet ve süreçlerinde ve
uygulanmasında, hukuki yönden risklerin ve yakın tehlikenin önlenmesinde Şirket
genelinde tüm çalışanlarımız, paydaşlarımız, misafirler,
ziyaretçiler ve ilgili üçüncü kişiler iş birliği yapmakla yükümlüdür. Şirketin
tüm organ ve departmanları Şirket Veri İhlali Müdahale Politikasının
uygulanmasından sorumludur.
5.VERİ GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN YÜKÜMLÜLÜKLER
Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu’na göre
kişisel veri güvenliğinin temini için Veri sorumlusu;
ŞİRKET: |
Seltaş Akaryakıt Sanayi ve Ticaret
Anonim Şirketi |
AÇIK RIZA: |
Belirli bir konuya ilişkin,
bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza. |
ANONİM HALE GETİRME: |
Kişisel verinin, kişisel veri niteliği
kaybedecek ve bu durumun geri alınamayacağı şekilde değiştirilmesidir. Ör:
Maskeleme, toplulaştırma, veri bozma vb. tekniklerle kişisel verinin bir
gerçek kişi ile ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi. |
İLGİLİ KİŞİ: |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişi.
Ör: Müşteriler, ziyaretçiler, çalışanlar ve çalışan adayları. |
KİŞİSEL VERİ: |
Kimliği belirli ve belirlenebilir gerçek kişiye
ilişkin her türlü bilgi. Dolayısıyla tüzel kişilere ilişkin bilgilerin
işlenmesi Kanun kapsamında değildir. Örn: ad-soyad, TCKN, e-posta, adres,
doğum tarihi, kredi kartı numarası, banka hesap numarası vb. |
ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİ: |
Irk, etnik köken, siyasi düşünce,
felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık kıyafet, dernek vakıf
ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik
tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik veriler özel nitelikli
verilerdir. |
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ: |
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen
otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla
otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza
edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması,
devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da
kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü
işlem. |
VERİ SORUMLUSU: |
Kişisel verilerin işlenme amaçlarını
ve vasıtalarını belirleyen, verilerin sistematik bir şekilde tutulduğu yeri
(veri kayıt sistemi) yöneten gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder |
VERİ SAHİBİ BAŞVURU FORMU: |
İlgili Kişinin, KVK Kanunu’nun 11.
maddesinde yer alan haklarına ilişkin başvurularını kullanırken
yararlanacakları başvuru formu. |
ANAYASA: |
9 Kasım 1982 tarihli ve 17863 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan;7 Kasım 1982 tarihli 2709 sayılı Türkiye
Cumhuriyeti Anayasası |
KVK KANUNU: |
7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanan, 24 Mart 2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu. |
POLİTİKA: |
Veri İhlali Müdahale Politikası |
AYDINLATMA YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜN YERİNE
GETİRİLMESİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA TEBLİĞ: |
10 Mart 2018 tarihli ve 30356 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanarak yürürlüğe giren Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde
Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ. |
KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA
POLİTİKASI: |
Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok
Edilmesi, Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik gereğince, Şirket tarafından
kişisel verilerin işlendikleri amaç için gerekli olan azami süreyi belirleme
işlemi ile silme, yok etme ve anonim hale getirme işlemi için dayanak
yapılmış olan politika |
PERİYODİK İMHA: |
Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme
şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda tekrar eden aralıklarla
gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemi. |
KAYITLI ELEKTRONİK POSTA
(KEP): |
Her türlü ticari, hukuki yazışma ve
belge paylaşımlarınızı gönderdiğiniz biçimde koruyan, alıcının kim olduğunu
kesin olarak tespit eden, içeriğin kesinlikle değişmemesini ve içeriği yasal
geçerli ve güvenli, kesin delil haline getiren sistemdir. |
VERİ SORUMLULARI SİCİL BİLGİ
SİSTEMİ: |
Veri sorumlularının Sicile başvuruda
ve Sicile ilişkin ilgili diğer işlemlerde kullanacakları, internet üzerinden
erişilebilen, Başkanlık tarafından oluşturulan ve yönetilen bilişim sistemi. |
7.KİŞİSEL VERİ İHLALİ
Kişisel veri ihlali,
kişisel verilerin kanuna aykırı bir şekilde elde edilmesi, hukuka aykırı bir
şekilde kişisel verilere yetkisiz erişim sağlanması, kişisel verilerin
yanlışlıkla/kasten yetkisiz kişilere açıklanması, kişisel verilerin hukuka
aykırı bir şekilde silinmesi, değiştirilmesi veya bütünlüğünün bozulması gibi
durumlarda ortaya çıkmaktadır.
Aşağıda yer alan
durumlar genel olarak kişisel veri ihlali olarak değerlendirilir:
·
Kişisel veri içeren fiziki dokümanların veya elektronik cihazların
çalınması veya kaybolması,
·
Kişiye özel kullanıcı adı ve parolaların yetkisiz kişilerce ele geçirilmesi,
·
Gizli bilgilerin hukuka aykırı şekilde ifşası,
·
Kişisel veri ve/veya gizli bilgi içeren e-postaların yanlışlıkla şirket
dışında ilgisiz kişilere iletilmesi, gönderimi,
·
Şirket ekipmanlarına, sistemlerine ve ağlarına virüs veya diğer
saldırıların (örneğin siber saldırı)gerçekleşmesi suretiyle kişisel verilere
hukuka aykırı erişim sağlanması.
Yukarıda belirtilen
veya benzer durumlarda bu Prosedür’de belirtilen şekilde hareket edilmelidir.
8.VERİ İHLALİ MÜDAHALE EKİBİ
Kişisel veri ihlali
durumunda oluşan veya oluşabilecek kriz durumuna müdahale etmek ve Kanun
kapsamında öngörülen yükümlülükleri yerine getirmek için aşağıdaki
departmanlardan belirlenen katılımcıların dahil edileceği bir Kriz Müdahale
Ekibi (Ekip) oluşturulur:
·
Veri Sorumlusu İrtibat Kişisi
·
Veri Sorumlusu Üst Yöneticisi (Genel Müdür)
·
İhlalin Meydana Geldiği Departmanın Yöneticisi
9.VERİ İHLALİ MÜDAHALE SÜRECİ
İşlenen
kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesi
hâlinde, veri sorumlusu bu durumu en kısa sürede ilgilisine ve Kurula bildirir.
Kurul, gerekmesi hâlinde bu durumu, kendi internet sitesinde ya da uygun
göreceği başka bir yöntemle ilan edebilir.
Buna
göre, İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından
elde edilmesi hâlinde, Şirket söz konusu veri ihlalini, en kısa sürede (en geç
72 saat) Kurul’a ve söz konusu veri ihlalinden etkilenen kişilerin
belirlenmesini müteakip makul olan en kısa süre içerisinde ilgili kişiye
bildirmelidir.
İlgili
kişinin iletişim adresine ulaşılabiliyorsa doğrudan, ulaşılamıyorsa Şirket’in
kendi web sitesi üzerinden yayımlanması gibi uygun yöntemlerle bildirim
yapılmalıdır.
Veri
sorumlusu tarafından ilgili kişiye yapılacak olan ihlal bildiriminin açık ve
sade bir dille yapılması ve asgari olarak;
·
İhlalinin ne zaman
gerçekleştiği,
·
Kişisel veri kategorileri
bazında (kişisel veri / özel nitelikli kişisel veri ayrımı yapılarak) hangi
kişisel verilerin ihlalden etkilendiği,
·
Kişisel veri ihlalinin olası
sonuçları,
·
Veri ihlalinin olumsuz
etkilerinin azaltılması için alınan veya alınması önerilen tedbirler,
·
İlgili kişilerin veri ihlali
ile ilgili bilgi almalarını sağlayacak irtibat kişilerinin isim ve iletişim
detayları ya da veri sorumlusunun web sayfasının tam adresi, çağrı merkezi vb.
iletişim yolları unsurlarına yer verilmesi gerekmektedir.
Kurula
yapılacak bildirimde yine Kurul’un belirlediği ve web sitesinde yayınladığı KVK
Kurulu Veri İhlal Bildirim Formu doldurularak Kurula iletilir.
Şirket tarafından
Kurula haklı bir gerekçe ile 72 saat içinde bildirim yapılamaması halinde,
yapılacak bildirimle birlikte gecikmenin nedenlerinin de Kurula açıklanması
gerekmektedir.
Formda
yer alan bilgilerin aynı anda sağlanmasının mümkün olmadığı hallerde, bu
bilgiler gecikmeye mahal verilmeksizin aşamalı olarak sağlanmalıdır.
Şirket
tarafından veri ihlallerine ilişkin bilgilerin, etkilerinin ve alınan
önlemlerin kayıt altına alınması ve Kurulun incelemesine hazır halde
bulundurulması sağlanmalıdır.
Veri
işleyen nezdinde bulunan kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından
elde edilmesi halinde, veri işleyen bu konuda herhangi bir gecikmeye yer
vermeksizin Şirket’e bildirimde bulunmalıdır.
Veri
ihlalinin yurtdışında yerleşik veri sorumlusu nezdinde yaşanması halinde, bu ihlalin
sonuçlarının Türkiye’de yerleşik ilgili kişileri etkilemesi ve ilgili kişilerin
sunulan ürün ve hizmetlerden Türkiye’de faydalanmaları durumunda, bu veri
sorumlusu tarafından da aynı esaslar çerçevesinde Kurula bildirimde
bulunulmalıdır.
Veri
ihlali gerçekleşmesi halinde veri sorumlusu tarafından kendi nezdinde kimlere
raporlama yapılacağı, Kanun kapsamında yapılacak bildirimler ile veri ihlalinin
olası sonuçlarının değerlendirilmesi hususunda, kendi nezdindeki sorumluluğun
kimde olduğunun belirlenmesi gibi konuları içeren bir veri ihlali müdahale
planı hazırlanarak belirli aralıklarla bu plan gözden geçirilmelidir.
10.POLİTİKA’NIN VE İLGİLİ
MEVZUATIN UYGULANMASI
Kişisel verilerin işlenmesi ve korunması
konusunda yürürlükte bulunan ilgili kanuni düzenlemeler öncelikle uygulama
alanı bulacaktır. Yürürlükte bulunan mevzuat ve Politika arasında uyumsuzluk
bulunması durumunda, Şirketimiz yürürlükteki mevzuatın uygulama alanı
bulacağını kabul etmektedir. Politika, ilgili mevzuat tarafından ortaya konulan
kuralları Şirket uygulamaları kapsamında somutlaştırılarak düzenlemektedir.
11. POLİTİKA’NIN YÜRÜRLÜĞÜ
İşbu Politika’nın yürürlük tarihi 31.12.2021’dir.
İşbu Politika, Şirketimizin internet sitesinde yayımlanır ve kişisel veri
sahiplerinin talebi üzerine ilgili kişilerin erişimine sunulur.
12.DAĞITIM
Politika, Şirket internet sitesinde
yayınlanarak, ziyaretçiler ve ilgili üçüncü kişilere, hissedarlara,
müşterilere ve Şirket çalışanlarına duyurulur.